eindelijk horen jullie iets. - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Willem Willigenburg - WaarBenJij.nu eindelijk horen jullie iets. - Reisverslag uit Zakopane, Polen van Willem Willigenburg - WaarBenJij.nu

eindelijk horen jullie iets.

Door: Willem Willigenburg.

Blijf op de hoogte en volg Willem

20 Oktober 2010 | Polen, Zakopane

Darryl heeft bij mij geslapen, op 16 oktober vertrokken wij om 8.40 uur naar Polen.
We hebben heel slecht weer gehad onderweg, blij waren we met de winterbanden het meeste regenwater viel er naast.
Darryl heeft lekker gepit in de auto.
Natalie had voor ons een overnachtings pension geregeld net over de Poolse grens, we werden ontvangen met thee en cake. Een schoondochter runde dit pension, wij waren de enigste gasten, de eigenaar een man van 59 jaar bood ons een wodka of andere zooi aan 95% alcohol, ik had er 1 op en stond in brand ook Darryl nipte eraan, de eigenaar was een vervelende vent, we zijn naar bed gegaan. Echter de slaapkamer grensde aan de woonkamer en daar stond een tv, zeer luid aan, ik heb deze om 3.30 uur uitgezet de afstandsbediening uit die vent zijn hand gehaald, hij zat lam bezopen op een stoel te slapen, ik hoorde dat hij nadien naar bed ging.

17 oktober om 7 uur werden we wakker, na het ontbijt zijn we gaan rijden richting ZAKOPANE, hier kwamen we om ongeveer 14.30 uur aan, ik moest wel bellen naar de schoonzoon van de eigenaar, Ledzek was niet thuis, we hadden het hele huis tot ons beschikking. We betrokken 'onze' kamer nr 2. ook hier geen andere gasten.
Een heerlijk pension, ik kom hier al meer dan 20 jaar, schitterend uitzicht.
Darryl en ik zijn het centrum in gegaan met tal van winkeltjes en souvenir kraampjes. Samen hebben we in een traditioneel restaurant gegeten, heel gezellig met muzikanten.Wennie weet wel wat ik gegeten heb BLONKA.
We waren doodop, na gedoucht te hebben lagen we om 21.00 uur in bed.

18 oktober.
We hebben heerlijk geslapen. Om 9,30 uur zijn we gaan lopen richting KUZNICE, 7 km waren we hier is een grote kabellift met nieuwe cabines.
Een manifiek uitzicht, in de 2e cabinen zagen we een groep de beren lopen 4 of 5 stuks, dit komt niet vaak voor dat men ze ziet. Helemaal boven genoten we van een mooi uitzicht met besnbeeuwde bergtoppen.
Met een autobusje naar het centrum gegaan, hier alles bekeken zoals het houten kerkje,de bijzondere begraafplaats, lekker gedronken e.d.

Terug naar ons pension en na een paar uurtjes zijn we wederom gaan wandelen overheerlijk gegeten en om 20.30 uur lagen we uiitgeteld in bed, het wordt steeds vroeger dat naar het bed gaan, vandaag ongeveer 40 km gelopen.

19 oktobeer.
Om 7.15 uur gaf ik Darryl een klap met mijn pantoffel tegen zijn srootjes wand, maar meneer werd niet wakker. We hebben fantastisch geslapen. Vandaag gaan we PIENINY RIVER TRIP.Naar het busstation gelopen en om 10.30 uur vertokken wij met 8 andere mensen naar het vlotvaren, ik heb dit al vele keren gedaan, voor Darryl uiteraard de eerste keer. We stopten eerst bij een kasteel. Toen we aankwamen bij het vlot, duikelde een jongevrouw in het water ze gleed uit, ik trok haar aan haar arm uit het water, ze was drijf nat, de temperatuur buiten was 2 graden. Toch ging ze mee, want ze vertelde ik heb ervoor betaald. Darryl gaf zijn das aan haar te leen.
Ruim 2 en half uur zaten we op dit vlot, het was schitterend, mooie herfstkleuren de begroeide bergen, links Polen en rechts Slovakije.
Uit het water gekomen hebben we erst warme thee en een heerlijke pizza veroberd.
Op de terugweg gingen we nog een houten kerkje bekijken. Terug in Zakopane zijn we met een trein de bergen in gegaan genaamd; GUBALOWKA. Boven was alles dicht, weer snel naar beneden, we zijn moe zijn daarom gaan eten, wederom weer onder een Poolsorkestje.
'sAvonds kwam de schoonzoon van Ledzek, een tijdje mee gepraat ik tolde van mijn stoel zo moe. Om 21.00 uur sliepen we al.

20 oktober 2010.
Om 9 uur vertrokken uit Zakopane naar Mystowice, hier kwamen we dan aan bij Leon en Krijstina, heerlijke koffie en gebak op. En dan nu zitten we dan achter de laptop. We el en hebben een hele verdieping alles luxre met kachel e.d.

Tot zover alles gaat goed met ons, Darryl eet als een bouwvakker.
We kunnen goed met elkaar opschieten.
Groeten Darryl en Willem.

• 20 Oktober 2010 - 13:35

Kimberley & Jeffrey:

Haaaaai,,

Zo te horen hebben jullie het druk(A)
    Schattig pitten in de auto, een vrouw helpen, als een bouwvakker eten >> HE DARRYL <3

Nog heeeel veeeeel plezier, en we houden dit dagboek in de gaten + de foto's :D

Laterzz (<

• 20 Oktober 2010 - 13:36

Kimberley:

Miss you Darryl :$<3

• 20 Oktober 2010 - 15:17

Sharon:

Nou jullie hebben het zo te zien heeeeel druk!!

Nouja nog veel plezier

X je zusje/nichje

• 20 Oktober 2010 - 15:19

Fred:

Ik vind het leuk dat jullie het leuk hebben!

Ennee... hoe gaat het met de mooie blonde polse vrouwen zien ze er een beetje uit???

Groetjes Fred de kabelslet!

• 20 Oktober 2010 - 18:02

Marieke:

Vroeg me al af of jullie ergens gestrand waren, niets voor jou Willem om zo lang niet te schrijven! Maar begrijp nu dat jullie gewoon moe waren. Klinkt heel mooi, vooral de watertocht en de beren. Krijg zin in Polen, nog nooit geweest. Heel goede dagen nog, hartelijke groeten

• 20 Oktober 2010 - 19:16

Bart En Patricia:

Ha die Willem en Darryl,

wat leuk om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben met elkaar.
    Heel veel plezier nog samen en geniet ervan!

Groetjes Bart en Patricia van Ieperen en Fred die bij ons is.

• 20 Oktober 2010 - 20:01

Bea:

Leuk dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben,geniet maar lekker voor dat je het weet is het weer voorbij.
    Groetjes uit Zeist.xx

• 22 Oktober 2010 - 13:56

Diena:

Ha die pa en Darryl,

Zo te lezen vermaken jullie je prima!!!
    Veel plezier nog even en tot gauw.

Liefs van ons